oferta warsztatów – tematy


 photo profil.jpg

oferta warsztatów – tematy

LISTA PROPONOWANYCH TEMATÓW WARSZTATÓW

Po kliknięciu w temat przejdziesz do opisu.


Dorosła złość

Granice małe i duże

Poczucie własnej wartości

Rozpieszczone i bezstresowe czy bezpieczne i kochane?

Męskość, kobiecość, seksualność

Rodzicielstwo przez zabawę

Komunikacja z dziećmi

Bunt na pokładzie

Czuję i potrzebuję

Sekrety motywacji

Relacja bez kar i nagród

Związek z bliska

Odkrywanie potencjału dziecka


 

Dorosła złość

  • Czy mogę coś zrobić, żeby mniej złościć się na swoje dzieci?
  • Czy mogę zrobić coś, żeby one mnie tak mocno nie złościły?
  • Co zrobić, gdy czuję, że już zalewa mnie fala złości?

Złość i radzenie sobie z nią bywa jednym z najtrudniejszych elementów rodzicielskiego doświadczenia. Większość rodziców, z którymi rozmawiam chciałaby się złościć mniej lub robić to w bezpieczniejszy dla dzieci sposób.
Nasze dziecięce doświadczenia nie przygotowały nas w większości sytuacji na radzenie sobie z natężeniem emocji jakie pojawia się, kiedy zaczynamy opiekować się własnymi dziećmi. Jako dorośli, musimy uczyć się oswajać własną złość, także po to, żeby umieć wspierać własne dzieci w radzeniu sobie z ich złością.

Warsztaty są okazją do tego, żeby przyjrzeć się z bliska własnej złości. Zobaczyć co dzieje się w mózgu rozzłoszczonego człowieka. Przyjrzeć się narzędziom, które mogą pomóc w radzeniu sobie z silnymi i trudnymi emocjami.

W trakcie wspólnie spędzonego czasu przyjrzymy się złości z punktu widzenia rodzicielstwa bliskości, porozumienia bez przemocy, neuropsychologii i innych podejść, które razem dają okazję do zrozumienia tego, co się dzieje, kiedy przeżywamy złość. Co ważniejsze zobaczymy też, jak można nauczyć się przeżywania złości w nowy sposób. Jak można zbudować nowe ścieżki w swoim mózgu, które sprawią, że silne emocje będą nas wspierać w rodzicielstwie a nie utrudniać.

Warsztat to przestrzeń na to, żeby posłuchać, porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami, ale także przede wszystkim, żeby lepiej poznać siebie, doświadczyć czegoś nowego i poćwiczyć nowe sposoby reagowania. To, co zdarzy się na warsztacie zależy w dużym stopniu od tego, co przyniosą ze sobą uczestnicy. Każdy uczestnik zadając pytania, dzieląc się swoim doświadczeniem, uczestnicząc w ćwiczeniach staje się współtwórcą warsztatu.

Po warsztacie uczestnicy wychodzą z nowym doświadczeniem i nową wiedzą, ale też z mnóstwem nowych pytań i przemyśleń, które jeszcze długo w nich pracują.

Uczestnicy: rodzice, osoby zawodowo zajmujące się dziećmi


 

 

Granice małe i duże

  • Czasem mam wrażenie, że ja sama nie wiem do końca, gdzie leżą moje własne granice. Na ile chcę się zgodzić, a co już mnie narusza, budzi mój sprzeciw. Jak to badać?
  • Jakie są konsekwencje naruszania granic swoich dzieci?

Dzieci potrzebują granic. To jeden z najbardziej znanych i najmniej konkretnych sloganów wychowawczych. Dużo łatwiej jest zrozumieć to, czym są granice dla dzieci, kiedy odpowiemy sobie na pytanie czym są granice dla nas – dorosłych.

Kiedy odejdziemy od rozumienia granic jako reguł i zakazów i przyjrzymy się temu w jaki sposób doświadczamy naszych osobistych granic, zyskujemy nowe rozumienie tego, jak zdrowe poczucie własnych granic kształtuje się u dzieci.

W trakcie warsztatu uczestnicy uczą się rozpoznawać swoje granice i komunikować je jasno i otwarcie dzieciom. Uczą się też tego, jak brać pod uwagę granice dzieci. Dowiedzą się, jak wygląda kształtowanie się granic w trakcie rozwoju dziecka i do czego są one potrzebne. Poćwiczymy też sytuacje, w których granice dzieci i dorosłych mocno się ścierają: ktoś mówi nie, ktoś czuje złość, każdy chce, żeby było inaczej.

Warsztat jest okazją do przyjrzenia się na nowo roli rodzica w rozwoju dziecka i w budowaniu relacji w rodzinie. Może też być inspiracją do tego, żeby zatroszczyć się o swoje granice i potrzeby w relacjach, nie tylko z własnym dzieckiem.

Warsztat to przestrzeń na to, żeby posłuchać, porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami, ale także przede wszystkim, żeby lepiej poznać siebie, doświadczyć czegoś nowego i poćwiczyć nowe sposoby reagowania. To, co zdarzy się na warsztacie zależy w dużym stopniu od tego, co przyniosą ze sobą uczestnicy. Każdy uczestnik zadając pytania, dzieląc się swoim doświadczeniem, uczestnicząc w ćwiczeniach staje się współtwórcą warsztatu.

Po warsztacie uczestnicy wychodzą z nowym doświadczeniem i nową wiedzą, ale też z mnóstwem nowych pytań i przemyśleń, które jeszcze długo w nich pracują.


 

Poczucie własnej wartości

  • Czy można mieć zbyt wysokie poczucie własnej wartości?
  • Czy mogę wyposażyć dziecko w poczucie własnej wartości, jeśli sam mam je zaniżone?

Termin „poczucie własnej wartości” budzi w tej chwili wiele wątpliwości. Z jednej strony rodzice chcieliby, aby ich dzieci miały wysokie poczucie własnej wartości, aby dobrze się czuły ze sobą. Wiele się mówi o tym, jakie to ważne i jak to pomaga w życiu. Z drugiej strony słyszy się głosy, że wyrasta pokolenie dzieci tak przekonanych o swojej wyjątkowości, że trudno im szanować potrzeby innych ludzi. Rodzice chcieliby dać dzieciom jak najlepszy start w dorosłe życie, a tymczasem nie są pewni, czy im się to uda, bo sami oceniają swoje poczucie własnej wartości jako niskie. Widzą też czasem, że ich wysiłki są nieskuteczne lub nawet powodują, że dziecko myśli o sobie coraz gorzej.

Chciałabym więc wspólnie z rodzicami popracować nad tym, jakie rozumienie poczucia własnej wartości proponuje rodzicielstwo bliskości i jak można pomagać dzieciom rozwijać je, jednocześnie wzmacniając samych siebie. Zaczniemy od przyglądania się własnemu poczuciu wartości i temu, czy jest ono bezwarunkowe czy zależne od ocen innych osób. Zobaczymy co poczucie własnej wartości ma wspólnego z samoakceptacją albo z ciałem. Podoświadczamy tego, jak poczucie własnej wartości zmienia relacje z innymi ludźmi i ze sobą samym.

Warsztat to przestrzeń na to, żeby posłuchać, porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami, ale także przede wszystkim, żeby lepiej poznać siebie, doświadczyć czegoś nowego i poćwiczyć nowe sposoby reagowania. To, co zdarzy się na warsztacie zależy w dużym stopniu od tego, co przyniosą ze sobą uczestnicy. Każdy uczestnik zadając pytania, dzieląc się swoim doświadczeniem, uczestnicząc w ćwiczeniach staje się współtwórcą warsztatu.

Po warsztacie uczestnicy wychodzą z nowym doświadczeniem i nową wiedzą, ale też z mnóstwem nowych pytań i przemyśleń, które jeszcze długo w nich pracują.


 

Rozpieszczone i bezstresowe czy bezpieczne i kochane?

  • Czy zaspokajanie potrzeb dzieci może szkodzić, rozpieszczać, “psuć” dziecko?
  • Czy dziecko, które ma wiele przestrzeni w domu poradzi sobie w świecie zewnętrznym pełnym różnych zasad i zakazów?

Rodzicielstwo bliskości budzi obawy rodziców, ponieważ bywa nazywane bezstresowym. Rodzice spotykają się z zarzutami, że rozpieszczają swoje dzieci i pozwalają sobie wchodzić na głowę. Gdzie kończy się troska o potrzeby dziecka a zaczyna nadopiekuńczość, rozpieszczanie, oddawanie przywództwa dziecku?

Dorosłych, którzy chcą poeksplorować własne przekonania i wiedzę na temat rodzicielstwa zapraszamy na warsztat, na którym będziemy szukać równowagi między potrzebami dorosłego, a potrzebami dziecka. Poszukamy razem (wcale nie takiej cienkiej) granicy pomiędzy pełnym miłości i wsparcia świadomym rodzicielstwem bliskości a tzw. wychowaniem bezstresowym i zastanowimy się, jak nie tracić jej z oczu.

W trakcie warsztatu rodzice będą mogli sobie uporządkować to, jakie są ich zadania, jeśli chcą wspierać harmonijny rozwój dzieci i nauczyć się rozpoznawać sytuacje, w których warto działać od takich, w których lepiej zrobić krok do tyłu i dać dziecku więcej przestrzeni.

Warsztat to przestrzeń na to, żeby posłuchać, porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami, ale także przede wszystkim, żeby lepiej poznać siebie, doświadczyć czegoś nowego i poćwiczyć nowe sposoby reagowania. To, co zdarzy się na warsztacie zależy w dużym stopniu od tego, co przyniosą ze sobą uczestnicy. Każdy uczestnik zadając pytania, dzieląc się swoim doświadczeniem, uczestnicząc w ćwiczeniach staje się współtwórcą warsztatu.

Po warsztacie uczestnicy wychodzą z nowym doświadczeniem i nową wiedzą, ale też z mnóstwem nowych pytań i przemyśleń, które jeszcze długo w nich pracują.


 

Męskość, kobiecość, seksualność

Dzieci są istotami płciowymi od samego początku. Dlatego od samych narodzin możemy zrobić wiele, żeby zwiększyć ich szanse na harmonijne przeżywanie seksualności i bliskich relacji w dorosłym życiu. Rodzicielstwo bliskości może być nowym i ciekawym spojrzeniem również na sferę seksualności dzieci.

Na warsztacie chciałam zaprosić rodziców do przyjrzenia się temu, jak w relacjach z dziećmi na różne sposoby przekazują wiedzę o seksualności, cielesności, relacjach między ludźmi i jak ta wiedza może później działać w ich dorosłym życiu. Poświęcimy czas na pracę nad różnymi obszarami, w których rodzice kształtują seksualność swoich dzieci. Zarówno związanymi ze świadomą wiedzą, jak i nieświadomymi treściami. Zajmiemy się mechanizmami regulacyjnymi, które natura zaplanowała w celu przygotowania dzieci do dorosłego życia.

Warsztat to przestrzeń na to, żeby posłuchać, porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami, ale także przede wszystkim, żeby lepiej poznać siebie, doświadczyć czegoś nowego i poćwiczyć nowe sposoby reagowania. To, co zdarzy się na warsztacie zależy w dużym stopniu od tego, co przyniosą ze sobą uczestnicy. Każdy uczestnik zadając pytania, dzieląc się swoim doświadczeniem, uczestnicząc w ćwiczeniach staje się współtwórcą warsztatu.

Po warsztacie uczestnicy wychodzą z nowym doświadczeniem i nową wiedzą, ale też z mnóstwem nowych pytań i przemyśleń, które jeszcze długo w nich pracują.


 

Rodzicielstwo przez zabawę

Tytuł warsztatu to jednocześnie tytuł książki Lawrence Cohena, który proponuje  rodzicom efektywną i zabawną metodę radzenia sobie z dziecięcymi emocjami, lękami, trudnościami oraz odbudowywania nadwyrężonej przez codzienne stresy relacji. Na warsztacie na podobny temat nie może zabraknąć dobrej zabawy. Będziemy więc przez zabawę poznawać różne sposoby radzenia sobie z trudnościami dzieci i swoimi.

Uczestnicząc w warsztacie, rodzice dowiedzą się jak radzić sobie z tym, że dziecko nie lubi przegrywać, wchodzi w konflikty z innymi dziećmi, grzebie się przy wyjściu do przedszkola, czy boi się różnych rzeczy.

Rodzicielstwo przez zabawę to nie tylko sposób radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci. Dzieci używają zabawy jako języka i narzędzia komunikacji. Nauczenie się tego języka zwiększa szansę na wzajemne porozumienie i pogłębia relację z dziećmi.

Warsztat to przestrzeń na to, żeby posłuchać, porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami, ale także przede wszystkim, żeby lepiej poznać siebie, doświadczyć czegoś nowego i poćwiczyć nowe sposoby reagowania. To, co zdarzy się na warsztacie zależy w dużym stopniu od tego, co przyniosą ze sobą uczestnicy. Każdy uczestnik zadając pytania, dzieląc się swoim doświadczeniem, uczestnicząc w ćwiczeniach staje się współtwórcą warsztatu.

Po warsztacie uczestnicy wychodzą z nowym doświadczeniem i nową wiedzą, ale też z mnóstwem nowych pytań i przemyśleń, które jeszcze długo w nich pracują.


 

Komunikacja z dziećmi

  • Jak reagować na to, gdy dziecko mówi do nas rzeczy trudne, przykre, “niegrzeczne”?
  • Co zrobić, żeby dziecko zaczęło słuchać, co do niego mówię i chciało np. po sobie posprzątać?

Jak się dogadać? Co pomaga rodzicom w komunikowaniu się z dziećmi, a co przeszkadza? Co zrobić, żeby komunikacja wspierała dziecko w rozwoju? Podobne pytania często padają ze strony rodziców. Poszerzając swoją wiedzę o komunikacji, zwiększamy swoje szanse na porozumienie w relacjach z dziećmi.

Skuteczną komunikację z dziećmi warto oprzeć na zasadzie sformułowanej przez Stephena Covey’a: najpierw staraj się zrozumieć, a dopiero potem być zrozumianym. Zgodnie z nią poświęcimy dużo czasu na to, jak opierać komunikację z dziećmi na dawaniu im doświadczenia, że są słuchane i brane pod uwagę. Będziemy ćwiczyć takie sposoby mówienia do dziecka, które pomagają we wzajemnym zrozumieniu. Jednocześnie ucząc się zwracać uwagę na komunikację, która zachodzi poza słowami. Będziemy zastanawiać się, jak mówić, żeby dziecko chciało słuchać i żeby budować rodzinę, w której potrzeby wszystkich członków rodziny są tak samo ważne.

Warsztat to przestrzeń na to, żeby posłuchać, porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami, ale także przede wszystkim, żeby lepiej poznać siebie, doświadczyć czegoś nowego i poćwiczyć nowe sposoby reagowania. To, co zdarzy się na warsztacie zależy w dużym stopniu od tego, co przyniosą ze sobą uczestnicy. Każdy uczestnik zadając pytania, dzieląc się swoim doświadczeniem, uczestnicząc w ćwiczeniach staje się współtwórcą warsztatu.

Po warsztacie uczestnicy wychodzą z nowym doświadczeniem i nową wiedzą, ale też z mnóstwem nowych pytań i przemyśleń, które jeszcze długo w nich pracują.


 

Bunt na pokładzie

Bunt dwulatka. Bunt trzylatka. I kolejne. Chciałabym zaprosić rodziców na spotkanie poświęcone konfliktom między rodzicami a dziećmi. A w szczególności tym konfliktom, które wynikają z dziecięcej potrzeby rozwoju.

Takie sytuacje są udziałem wszystkich chyba rodziców. Dzieci nie słuchają, robią odwrotnie, niż my uważamy, że powinny, intensywnie okazują swoją wściekłość i niezgodę na zasady wprowadzane przez rodziców. To trudne chwile i rzadko rodzice zdają sobie sprawę jak ważne rozwojowo są podobne zachowania dzieci.

W trakcie warsztatów będzie można dowiedzieć się, dlaczego dzieci się buntują i jak sobie z tym radzić, żeby nie niszczyć wzajemnej relacji, a nawet ją wzmacniać. Spróbujemy razem przyjrzeć się temu, co popycha dzieci do tak trudnych zachowań i temu, co właściwie sprawia, że są one takie trudne.

Warsztat będzie okazją do przyjrzenia się dzieciom z ich własnej perspektywy, a także z perspektywy psychologii.

Warsztat to przestrzeń na to, żeby posłuchać, porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami, ale także przede wszystkim, żeby lepiej poznać siebie, doświadczyć czegoś nowego i poćwiczyć nowe sposoby reagowania. To, co zdarzy się na warsztacie zależy w dużym stopniu od tego, co przyniosą ze sobą uczestnicy. Każdy uczestnik zadając pytania, dzieląc się swoim doświadczeniem, uczestnicząc w ćwiczeniach staje się współtwórcą warsztatu.

Po warsztacie uczestnicy wychodzą z nowym doświadczeniem i nową wiedzą, ale też z mnóstwem nowych pytań i przemyśleń, które jeszcze długo w nich pracują.


 

Czuję i potrzebuję

Warsztat poświęcony będzie emocjom małym i dużym i temu, jak sobie najlepiej z nimi radzić, aby było to z pożytkiem dla całej rodziny. Porozmawiamy o tym, jakie dziecięce zachowania są rozwojowo prawidłowe i do czego służą, a także jak wspierać dziecko w prawidłowym rozwoju emocjonalnym. Nauczymy się też wykorzystywać i oswajać emocje, tak aby były naszym sprzymierzeńcem, a nie wrogiem. Na warsztacie będzie też okazja do tego, żeby potrenować rozmawianie o uczuciach i dbanie o emocje rodziców.

A ponieważ to, jakie przeżywamy uczucia wiąże się mocno z tym, czy nasze potrzeby są zaspokojone czy nie, spróbujemy się przyjrzeć temu, jak nasze uczucia pomagają nam troszczyć się o siebie samych i o siebie nawzajem.

Warsztat będzie okazją, żeby poznać wiele inspirujących i praktycznych perspektyw z których możemy patrzeć na potrzeby i emocje. Zobaczymy, co ma na ten temat do powiedzenia porozumienie bez przemocy, rodzicielstwo bliskości, neuropsychologia i nie tylko.

Warsztat to przestrzeń na to, żeby posłuchać, porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami, ale także przede wszystkim, żeby lepiej poznać siebie, doświadczyć czegoś nowego i poćwiczyć nowe sposoby reagowania. To, co zdarzy się na warsztacie zależy w dużym stopniu od tego, co przyniosą ze sobą uczestnicy. Każdy uczestnik zadając pytania, dzieląc się swoim doświadczeniem, uczestnicząc w ćwiczeniach staje się współtwórcą warsztatu.

Po warsztacie uczestnicy wychodzą z nowym doświadczeniem i nową wiedzą, ale też z mnóstwem nowych pytań i przemyśleń, które jeszcze długo w nich pracują.


 

Sekrety motywacji

  • Czy nagrody motywują?
  • Czy jest jakiś sposób, by zmotywować dziecko do zrobienia czegoś, czego ono nie chce zrobić?

Motywowanie dzieci uznaje się za ważny element wychowania czy nauczania. Równocześnie, ze sferą motywacji związanych jest wiele mitów i przekonań pochodzących z potocznego rozumienia procesów psychologicznych, które utrudniają efektywną współpracę z dziećmi.

Wiedza dotycząca motywacji jest też bardzo przydatna w relacjach z dorosłymi, bo dorośli i dzieci podlegają tym samym psychologicznym prawom.

Na warsztacie przyjrzymy się czym różni się motywacja od motywowania. Będziemy sprawdzać co nas motywuje i gdzie jest źródło motywacji wewnętrznej człowieka. Warsztat będzie też okazją do tego, żeby nauczyć się rozpoznawać działanie motywacji zewnętrznej i zrozumieć to, w jaki sposób utrudnia ona harmonijny rozwój.

Spróbujemy połączyć to, co porozumienie bez przemocy mówi o potrzebach człowieka z psychologiczną wiedzą o motywacji.

Poszukamy sposobów na to, żeby konstruktywnie zarządzać własną motywacją i zastanowimy się, jak uczyć tego nasze dzieci.

Warsztat to przestrzeń na to, żeby posłuchać, porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami, ale także przede wszystkim, żeby lepiej poznać siebie, doświadczyć czegoś nowego i poćwiczyć nowe sposoby reagowania. To, co zdarzy się na warsztacie zależy w dużym stopniu od tego, co przyniosą ze sobą uczestnicy. Każdy uczestnik zadając pytania, dzieląc się swoim doświadczeniem, uczestnicząc w ćwiczeniach staje się współtwórcą warsztatu.

Po warsztacie uczestnicy wychodzą z nowym doświadczeniem i nową wiedzą, ale też z mnóstwem nowych pytań i przemyśleń, które jeszcze długo w nich pracują.


 

Relacja bez kar i nagród

Rodzicielstwo jest w tej chwili spostrzegane jako bardzo trudne i odpowiedzialne zadanie. Ilość porad i poradników dotyczących wychowania rośnie z każdym rokiem. A mimo takiego dostępu do informacji często rodzice czują się zagubieni i bezradni w swoich relacjach z dziećmi. Coraz więcej jest też rodziców, którzy chcieliby budować te relacje bardziej świadomie. Rozwijać się w swojej rodzicielskiej roli. Kiedy pojawiają się trudne sytuacje wychowawcze, rodzice sięgają po stare tradycyjne metody i czasem dostrzegają, że nie spełniają one do końca ich oczekiwań. Zastanawiają się wtedy, w czym leży problem, i zaczynają poszukiwania. Na spotkaniu postaram się więc opowiedzieć, jak w prosty sposób podejmować decyzje dotyczące tego, która metoda może się sprawdzić w relacjach z dziećmi, a którą warto potraktować ostrożnie. Pokażę, dlaczego tak wiele rodziców ma wątpliwości dotyczące karania swoich dzieci. Czasem czują dyskomfort albo nie rozumieją reakcji swoich dzieci. Zaproponuję też parę sposobów i narzędzi dużo skuteczniejszych w wychowaniu niż karanie czy nagradzanie.

Warsztat to przestrzeń na to, żeby posłuchać, porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami, ale także przede wszystkim, żeby lepiej poznać siebie, doświadczyć czegoś nowego i poćwiczyć nowe sposoby reagowania. To, co zdarzy się na warsztacie zależy w dużym stopniu od tego, co przyniosą ze sobą uczestnicy. Każdy uczestnik zadając pytania, dzieląc się swoim doświadczeniem, uczestnicząc w ćwiczeniach staje się współtwórcą warsztatu.

Po warsztacie uczestnicy wychodzą z nowym doświadczeniem i nową wiedzą, ale też z mnóstwem nowych pytań i przemyśleń, które jeszcze długo w nich pracują.


 

Związek z bliska

Rodzicielstwo to nie tylko relacja z dzieckiem, ale też najczęściej z partnerem, który jest drugim rodzicem tego dziecka. Teoria więzi staje się coraz częściej dla rodziców inspiracją nie tylko w odniesieniu do wychowania dzieci, ale też w bliskich relacjach z ważnymi dla nich dorosłymi.

Na warsztat zapraszam szczególnie pary, które chcą sobie razem odpowiedzieć na pytanie jak budować swój związek, żeby wzbogacał życie rodziców oraz dzieci. Poszukamy odpowiedzi na pytanie jak dbać o relacje z partnerem tak, aby wspierać się nawzajem w rodzicielskich działaniach. Zobaczymy jaką rolę pełnią w życiu dorosłych bliskie relacje z innymi dorosłymi i jak wykorzystać wiedzę o budowaniu więzi nie tylko w odniesieniu do dzieci.

Odpowiemy sobie na pytania o to, jak dzieci radzą sobie z tym, że rodzice nie zgadzają się ze sobą, przeżywają trudne chwile, doświadczają różnicy zdań. Zobaczymy jak to, co dzieje się między rodzicami oddziałuje na rozwój dzieci i jak to zrobić, żeby to oddziaływanie było pozytywne.

Warsztat to przestrzeń na to, żeby posłuchać, porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami, ale także przede wszystkim, żeby lepiej poznać siebie, doświadczyć czegoś nowego i poćwiczyć nowe sposoby reagowania. To, co zdarzy się na warsztacie zależy w dużym stopniu od tego, co przyniosą ze sobą uczestnicy. Każdy uczestnik zadając pytania, dzieląc się swoim doświadczeniem, uczestnicząc w ćwiczeniach staje się współtwórcą warsztatu.

Po warsztacie uczestnicy wychodzą z nowym doświadczeniem i nową wiedzą, ale też z mnóstwem nowych pytań i przemyśleń, które jeszcze długo w nich pracują.


 

Odkrywanie potencjału dziecka

Dzieci są nam dane pod opiekę. Chcielibyśmy się wywiązać z naszego zadania jak najlepiej. Wesprzeć dzieci w tym, żeby nie marnowały swojego potencjału i umiały go wykorzystywać. Co możemy zrobić w tym celu? Na co mamy wpływ a na co nie i jak to zrobić, żeby ten wpływ naprawdę pomagał dziecku?

Na warsztacie będziemy odwoływać się do własnych doświadczeń oraz wiedzy psychologicznej tak, aby zobaczyć i odkryć narzędzia jakie mogą nam posłużyć do wspierania dzieci w harmonijnym rozwoju. Będziemy też na pewno odkrywać wiele rzeczy o sobie i o dzieciach, których wcześniej nie wiedzieliśmy.

W trakcie warsztatu spróbujemy sobie uporządkować to, jak łączą się ze sobą zainteresowania, pasje i talenty dzieci. Zobaczymy, co się dzieje, kiedy przestajemy patrzeć na dzieci z nastawieniem na stałość i wprowadzamy w życie nastawienie na rozwój. Warsztat będzie też okazją do tego, żeby zobaczyć jakie pasje i talenty są najczęściej lekceważone, choć najbardziej liczą się w dorosłym życiu.

Warsztat to przestrzeń na to, żeby posłuchać, porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami, ale także przede wszystkim, żeby lepiej poznać siebie, doświadczyć czegoś nowego i poćwiczyć nowe sposoby reagowania. To, co zdarzy się na warsztacie zależy w dużym stopniu od tego, co przyniosą ze sobą uczestnicy. Każdy uczestnik zadając pytania, dzieląc się swoim doświadczeniem, uczestnicząc w ćwiczeniach staje się współtwórcą warsztatu.

Po warsztacie uczestnicy wychodzą z nowym doświadczeniem i nową wiedzą, ale też z mnóstwem nowych pytań i przemyśleń, które jeszcze długo w nich pracują.

 

Skomentuj!